Sunday 13 January 2013

Kesilapan bacaan pada ayat ke 30 Surah Taubah :(

Assalamualaikum,
Pertama sekali maaflah kalu ambo tersilap, tidak ada apa2 tujuan selain ambo nok bagitau seluruh rakyat Malaysia bahawa telah membacalah beberapa ulama kita pada ayat ini dengan cara yang salah menurut ilmu hok Syeikh ambo talaqikan pada ambo.

Ambo juga bermohon sangat2 kalu2 ada Tok2 Guru, Ustaz2, Ahli Politik yang ada ilmu lain untuk ajor ambo pada bacaan ayat di atas jika ambo salohhhhh.

Terus pada bicara kita, perkataan 'Uzairu' 'ibnu' 2 perkataan yang wajib padanya (semasa membaca Al-Quran) di adakan 'Nun Wiqayah' <-- klik di sini, tima kasih tuan punya blog yang menerangkan ttg 'Nun Wiqayah'. Semoga tuan punya blog tersebut di muliakan Allah dan di beri ganjaran sewajarnya di dunia dan di akhirat, amin.

Maka cuba tuan-puan tengok video di bawah, di sertakan minit untuk mempercepatkan diskusi ini.

1. Dr Maza : Minit (01:07)
2. Taib Azimuddin : Minit (02:09)


Maaflah ambo tegur ikut blog, sbb ambo takut ramai lagi bila tgk vidoe ni terikut2 bacaanya yang salah, maklumlah ramai yang duk cara bahan tentang Kalimah Allah. Bagi ambo, dengan ilmu ambo yang sedikit ini ambo tidak redha sama sekali nama Allah di catatkan dalam Bible berbahasa Melayu. :( Wallahu'alam.






No comments:

Post a Comment