Tuesday 19 February 2013

Apabila 'Ulama' di pergunakan....

Assalamualaikum,
Tiada yang paling menyanyat hati daripada melihat manusia yang di gelar ulama di pergunakan oleh tangan-tangan yang berkepentingan duniawi.

Salah siapa? Apa perlu buat? Padan muka!

Pelbagai persepsi timbul akibat daripada kecelaruan tahalluf siyasi dalam pakatan pembangkang.  Jelas di sini apabila PAS di jadikan alat oleh PKR dan DAP berhubung soal Kalimah Allah maka PAS la yang paling teruk menerima tekanan, samada dari luar dan dari dalam parti itu sendiri.

Presiden PAS paling teruk menanggung 'derita' ini apabila terpaksa mengumumkan 'halal' nya kalimah Allah di gunakan oleh Kristian sebelum Majlis Syura bersidang.

Presiden PAS juga paling sedih apabila melihat sahaja Ustaz Nasha di singkirkan dari Majlis Syura.

Presiden PAS juga paling rugi apabila di akhir karier politiknya berlangsung hambar.

Presiden PAS juga paling tertekan apabila terpaksa mengumumkan PAS akan keluar dari Pakatan jika pakatan ini tidak menguntungkan MELAYU ISLAM!!

Heran betul, tetiba je Hadi Awang meng'idhofat'kan Melayu kepada Islam. Jika sebelum ini hanya perkataan umat Islam / Islam sahaja yang meniti di bibirnya tapi kenapa kini terpaksa mengucapkan perkataan MELAYU?

Apakah sokongan MELAYU semakin merosot kepada PAS?

Ya, Melayu semakin membenci PAS yang membenarkan 'kaki dan tangan'nya di ikat dan di pergunakan sesuka hati oleh manusia yang berkepentingan duniawi. Siapa mereka??

Meraka ialah manusia yang suka tikam belakang, mereka ialah si gila nak jadi PM, mereka ialah pendokong fahaman Komunis, mereka ialah PELIWAT AGAMA!

Saudaraku sekalian, selagi Hadi Awang masih mengganggukan kepalanya, mengiyakan setiap kalam DAP maka selagi itulah Melayu akan terus meninggalkan PAS. Wassalam

No comments:

Post a Comment